Friday, January 1, 2010

owwhhh tahun baru..

lepas kerja aku bergegas ke stesen LRT, biasa fatin hantar aku tapi kali ini terpaksa pergi sendiri memandangkan tuan DJ kata jalan ke KL jem. hampeh!!

duk dalam LRT macam duk negara lain plak, mana takknya dengan mamak bangla bertinggung dalam LRT, lepas 2 si kulit hitam di sudut lain dengan bercakap begitu lantang. mentang2 lah tak faham bahasa dia kan... ditambah plak si indo2 ni... yang melayu mana? ada lah beberapa kerat.. 2 pun budak2 sekolah... nak g sambut merdeka kot.. dres cam pape ntah, fesyen dri mana aku pun xfaham budak2 sekarang nih, nak mengaku bangsa sendiri pun rasa malu..

sampai masjid Jamek, bunyi wisel dan hon menjengah ke telinga aku.. takkan time cam ni dah ramai berkumpul.. "dalam hati jer lah aku berkata" syok duk tengok diorang sekali g kaunter salah plak. mujur abang tu hensem.. tapi aku xamik pok pun sebab aku dah ada suami.. kan xpasal derhaka. dosa free ... terus ke komuter plak.. 9.10 mlm. bimbang gak.. kan xsempat sampai mcm mn... mujur 3 stesen jer....

kul 1.00 pagi mesej masuk.. "selamat tahun baru sayang! semoga kita cepat dapat baby." sweet..... makin xsabar nak sampai umah, maklum lah kan... tapi mlm 2 aku sambut atas bas jer tahun baru.. 2 semua xpenting, yang penting dapat jumpa suami tersayang.

No comments:

Post a Comment